پادشاهي كه به خاطر هوسبازي، وطن فروشي كرد / اوج خيانت و بي اخلاقي در خانواده


در لابه‌لاي دفتر تاريخ، پيشينه‌اي از خيانت خانوادگي و فساد اخلاقي در خاندان سلطنتي انگليس باقي مانده‌است كه نه تنها مدعاي اصالت و شرافت اين خاندان را زير سوال برده، بلكه اين سوال را در ذهن هر خواننده تاريخ ايجاد مي‌كند كه " خانداني با اين همه فساد اخلاقي و بي‌تعهدي در خانواده چگونه مي‌توانند، ادعاي وفاداري و تعهد به مردم را داشته باشند؟!"

خاندان سلطنتی و ملكه انگليس كه خانواده خود را مایه افتخار این كشور مي‌دانند و ادعاي اصالت و شرافت خانوادگي آنها همواره در رسانه‌هاي تحت الحمايه اين دربار، گوش فلك را كر كرده است؛ در لابه‌لاي دفتر تاريخ پيشينه‌اي از خيانت خانوادگي باقي گذاشته‌‌اند كه نه تنها مدعاي اصالت و شرافت اين خاندان را زير سوال برده، بلكه كه اين سوال را در ذهن هر خواننده تاريخ ايجاد مي‌كند كه " خانداني با اين همه فساد اخلاقي و بي‌تعهدي در خانواده چگونه مي‌تواند، ادعاي وفاداري و تعهد به مردم را داشته باشد؟!"

 

با نگاهی اجمالی به گذشته و حال دربار می‌توان دریافت که فساد اخلاقي در ابعاد مختلف خانواده سلطنتی را فرا گرفته و تلاش برای پوشاندن رسوایی‌هاي اخلاقي اين خاندان نه‌تنها بی‌نتیجه مانده بلکه مردم انگلیس را نیز به اعتراض و نارضایتی‌های گسترده سوق داده است.

 

البته درباريان انگليس علاوه بر رسوايي‌هاي متعدد اخلاقي در خانواده، پرونده‌ای سنگین و سیاه از ظلم، ستم و سلطه بر کشورها، فسادهاي مالی و اقتصادي و قتل و جنایت دارند، که تنها بخشي از آن‌ها به منابع تاريخي درز پيداكرده‌ و البته بخش اعظمي از آن به مدد پول‌ و اعمال فشار به زباله‌دان تاريخ سپرده شده‌است.

 

در این گزارش مستنداتي آمده‌است كه با مرور آنها آشكار مي‌شود خاندان پیرزن انگلیس تا چه اندازه حرمت شکن و بر خلاف ظاهری که سعی در حفظ آن دارند، بی بند و بار است.


 

 

 

**خیانت‌های پی در پی در دربار هنری هشتم (1500 ميلادي)

براساس اسناد تاريخي هنری هشتم را مي‌توان رکورد دار ازدواج‌هاي رسمي و غير رسمي در طول تاريخ پر از فساد دربار نام نهاد. هنري هشتم حدود 500 سال پیش، شش مرتبه ازدواج‌هاي رسمی خود را جشن گرفت.

 

او در ظاهر آدم فاسدي نبود، اما به واسطه فساد گسترده در دربارش همواره گرفتار پاک کردن لکه‌هاي ننگ فساد يكي پس از ديگري بود و این شايد اين موضوع را به اثبات رساند كه هر فردی که وارد دربار سلطنتی انگلیس می‌شود به نوعي يا مشکل دار است و يا مشکل آفرين.

 

**هنري هشتم و اولين ازدواج

اولین همسر هنري "كاترین" نام داشت كه در سال 1509 ميلادي با او ازدواج کرد. این دو 24 سال بعد از آن تاريخ به زندگي مشترک خود پايان دادند تا هنري هشتم يک زن باردار را به عقد خود در آورد.

 

**ازدواج با زني که باردار بود!

همسر دوم هنري یك زن به نام «آنه بولین» بود و بچه خود را از طريق نامشروع باردار شده بود! این که چطور پادشاه یک کشور با زنی که بچه خود را از راه نامشروع باردار شده، ازدواج کرد، خود بسیار جای تعجب و تامل دارد و نشان دهنده بی ارزش بودن کانون خانواده در بین آنها است اما این تمام ماجرا نبود.

 

آنه بولین دختري را که از رابطه ای نامشروع باردار بود به دنیا آورد و نام او را الیزابت گذاشت؛ اما آنه در سال 1536 به پادشاه نيز خیانت کرد. این موضوع از آنجا که آنه در اولين روزهاي زندگي خود با هنري نیز به صورت نامشروع باردار بود، چندان غیر منتظره نبود.

 

 


 

هوسرانی هنري،‌ آنه را به عنوان همسر قانوني وي به دربار آورده بود و تکرار چنین رسوایی از سوی آنه کاملا قابل پیش بینی بود؛‌ اما پادشاه سعی کرد رسوایی اخلاقي دربار را با اعدام کردن وی بپوشاند.

 

آنه در همان سال به دستور پادشاه سر خود را از دست داد، اما این موضوع بیشتر از آنکه خیانت آنه را آشکار کند، بر فساد دربار سلطنتي صحه گذاشت.

 

هنری در كمتر از یك ماه بعد از اعدام آنه، با «جین سیمور» ازدواج كرد اما جين نيز با سرنوشتي نامعلوم و به طرز مشکوکی در گذشت. انتخاب همسری دیگر بدون توجه به معیارهای اخلاقی سبب شد تا فساد اخلاقی، بار دیگر دربار هنری هشتم را تکان دهد.

 

**هنري با ديدن يک نقاشي عاشق شد!

بعد از جین، هنری با دیدن یك نقاشي، عاشق «آنه‌ای دیگر» شد. آنه یكی از شاهزادگان ژرمن بودکه در سال 1540 به سرعت ترتیب عروسی وي با هنري داده شد. اما شخصیت اين شاهزاده ژرمن چندان برای هنری جذاب نبود و به نقل از تاریخ نویسان این ازدواج هیچگاه به طور كامل صورت نگرفت و این دو به سرعت طلاق گرفتند.

 

**فقط خائن‌ها راه به دربار سلطنتي مي‌برند!

در جولاي سال 1542 بود كه هنري با يكي از اعضاي خانواده همسر اول خود آنه بولين ازدواج كرد. هنري كه تجربه خیانت آنه را در كارنامه داشت باز هم به دليل وجود فسادهاي گسترده در دربار با خيانت مواجه شد و دیری نپایید كه انحراف اخلاقی همسرش سرنوشت اين زن را نيز به سرنوشت آنه دچار كرد و او نيز مانند آنه به جرم خیانت در سال 1542 اعدام شد. سال بعد «كاترین پاربه» ششمین همسر پادشاه هنری شد و تا سال 1547 كه زمان مرگ هنری بود با وی زندگی كرد.

 

 

**قتل معشوقه مرد مورد علاقه ملکه ویکتوریا(1839 ميلادي)

بدنبال سرکوب خونین آزادیخواهان ایرلند در سال 1801 بود كه حكومت پادشاهي سلطه‌گر انگليس بنیان گذاری شد و تاج و تخت این حکومت استبدادی پس از دو دوره‌ی کوتاه پادشاهی جرج چهارم و ویلیام چهارم در سال 1837 به ویکتوریای 18 ساله رسید.

دوران سلطنت ويكتوريا كه به عصر ويكتوريا شهرت دارد، همزمان با به اوج رسيدن سلطه و استعمار انگليس در سطح جهان بود. اما فساد در دربار ویکتوریا تنها به سلطه بر دیگر کشورها محدود نمی‌شد، او در تاریخ به غیر از فساد اخلاقی به دست داشتن در قتل نیز محکوم شده است.


«كنت»، مادر ویکتوریا ندیمه‌ای به نام «فلورا هیستینگز» داشت. این ندیمه مجرد بی‌خبر از آنکه ملکه علاقه‌ای شدید و پنهانی به مردي به نام« کونوری»دارد، در کاخ بایکینگهام با اين مرد رابطه‌ای نامشروع برقرار کرد.

عده‌ای معتقدند کونوری به صورت پنهانی با ویکتوریا نیز رابطه نامشروع برقرار کرده بود. پس از مدتی فلورای جوان بیمار شد و از درد شدید شکم رنج می‌برد. دیری نپایید که به دليل عود كردن بيماري فلورا، شکم وي متورم شد و در کاخ شایعاتي مبني بر باردار بودن وي پيچيد. از آنجا که او مجرد بود ملکه حدس زد که پدر فرزند نامشروع  فلورا باید کونوری باشد.

با اینکه حال فلورا هر روز به وخامت می‌گذاشت اما هنوز به مرحله‌ای نرسیده بود که از بیماری فوت کند‌. چندی بعد در سال 1839 میلادی جسد فلورا در یکی از اتاق‌های قصر پیدا شد.

درباريان یقین داشتند که دستور قتل او از طرف ملکه صادر شده است. ویکتوریا به علت علاقه‌ای که به کونوری داشت، تصمیم گرفت نهایتا فلورا را از سر راه خویش بر دارد.

جسد او بعدها مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و مشخص شد، وی باردار نبوده و تورم شکم به علت ابتلای او به بیماری سرطان کبد بوده‌است؛ اين موضوع به رسوایی بزرگ ديگري در دربار انگليس تبدیل و باعث شد تا خانواده وي سال‌ها خاندان سلطنتی را به قتل و تهمت زنی به دخترشان محکوم کنند.

 

 

 

 





 

 

 

**شاهزاده‌ای که کشورش را به رابطه‌ای نامشروع فروخت(1936)

ادوارد هشتم، شاهزاده ولز که قرار بود پس از پدرش(جورج پنجم) سلطنت را بر عهده بگیرد تا 41سالگی تن به ازدواج نداد. وی با داشتن روابط متعدد نامشروع در بین مردم به سستی و بی‌ارادگی در برابر جنس مونث مشهور بود؛ همه از سنت‌شکنی و بی‌بندوباری وی به سطوح آمده بودند.

ادوارد هشتم، كه رابطه‌ای پنهانی با یک زن مشهور آمریکایی متاهل را در پرونده خود داشت، به دليل ارتباط با «والیس سیمپسون» که یک بار طلاق گرفته بود و در زمان برقراي ارتباط با ادوارد، متاهل بود، فاجعه‌ای غیر قابل تصور برای دربار سلطنتی رقم زد. این رابطه شرم‌آور تا زمانی ادامه پیدا کرد که والیس از همسر دوم خود نیز جدا شد و با اجازه ملکه به کاخ باکینگهام آمد.

 

اما ادوارد ضربه نهایی را زمانی وارد کرد که پدرش جورج پنجم در گذشت و وي را برای تاج گذاری آماده کردند؛ اين شاهزاده درسال 1936 میلادی از طریق پیامی رادیویی اعلام کرد "از آنجا که والیس به عنوان يك زن مطلقه نمی‌تواند به عنوان همسر رسمی وي اعلام شود، امور کشور را نخواهد پذیرفت."


پشت کردن این شاهزاده به خانواده‌اش، تنها برای حفظ رابطه نامشروع با مطلقه‌اي آمریکایی، رسوایی بزرگي برای خاندان سلطنتی محسوب می‌شد که خبر آن دنیا را تکان داد.

این موضوع نمونه‌ای دیگر و حتی نتیجه‌ای آشکارا از وجود گسترده فساد اخلاقي در دربار فاسد انگليس بود. مردی که قرار است فرمانروایی کشوری را به دست بگیرد،  تا سنین بالا به بی‌بندو باری و روابط نامشروع مشغول است و در نهایت نیز زنی را بر می‌گزیند که یک بار برخلاف قوانین کلیسای کاتولیک از همسرش طلاق گرفته و در حال حاضر نیز با او - ادوارد هشتم- در حال خیانت به همسر دومش است.

 

 

**فساد اخلاقي كه تا خانواده ملكه نيز گسترش يافت(1953)

فساد اخلاقي در دربار انگليس تا بدان جا ادامه يافت که مارگارت، خواهر کوچکتر پیرزن دربار انگليس،در سال 1944 و در سن 14 سالگی با مردی متاهل به نام «پیتر دوسند» آشنا شد. با وجود سن بسيار پایین مارگارت و تاهل پیتر و همچنين فاصله سنی 16 ساله بين آنها، رابطه‌ای پنهانی بين اين دو آغاز شد که پس از مدتی به طلاق و فروپاشی خانواده دوسند انجامید.

در سال 1953 میلادی برای کمتر شدن این رسوایی، خانواده سلطنتی این دو را نامزد معرفی کرد، اما از آنجا که ازدواج با فرد مطلقه در کلیسای کاتولیک ممنوع است، پس از دو سال مارگارت را وادار کردند تا اعلام کند که از تصمیمش پشیمان است و رابطه را قطع مي‌کند.

مارگارت بعدها به مراتب از این موضوع سخن به میان آورد که "رسوایی بزرگی برای خاندان سلطنتی" محسوب می‌شد. نتیجه این رابطه در نهایت این شد كه اجازه داده شود افراد خانواده سلطنتی با هر كسی كه بخواهند ازدواج كنند. بعدها مارگارت نیز با «لرد اسنودن» ازدواج كرد كه منجر به طلاق شد.

دوسند مجددا نیز با زنی ازدواج کرد که گفته می‌شد بسیار به مارگارت شباهت داشت؛‌ سر انجام اين ازدواج نیز به طلاق و بی‌خانمانی چند فرزند منجر شد.

داشتن رابطه نامشروع آن هم توسط یکی از نزدیکترین افراد پیر زن انگلیس، نشان دهنده سستی عقاید و اوج انحطاط اخلاقي در میان خاندان سلطنتی انگلیس است.


 



 

** خیانت در خانواده تنها دختر ملکه (1970)

ريشه‌هاي فساد اخلاقي در خانواده ملکه نيز وارد شده بود. آنه، تنها دختر الیزابت، با «مارك فیلیپ» در سال 1973 در سن 23 سالگی ازدواج كرد.

فیلیپ از یك خانواده نظامی بود كه پس از تحصیل در دانشكده نظامی به عضویت اولین گارد سلطنتی درآمد و سپس ارتقا یافت.زمانی كه آنه و مارك فیلیپ دو فرزند داشتند، خیانت فیلیپ به همسرش آشکار شد.

 

در سال 1991 مدارکی روی کار آمد که مشخص کرد وی پدر یك دختر به نام «فیلیسیتی» از زن دیگری به نام «هیتر تونكین» معلم هنر و از اهالی نیوزیلند است، به همین دلیل آنه و فیلیپ در سال 1992 از هم جدا شدند.

 

فیلیپ دوباره ازدواج كرد، اما نه با تونكین بلكه با «سندی فلوگر»كه  یک اسب سوار آمریکایی است.

در دسامبر همین سال آنه با «تیموتی همیلتون لورنس»كه یك فرد نظامی بود و بعدها به درجه دریاسالاری ارتقا یافت ازدواج كرد، اما از آنجا كه كلیسای انگلیس، ازدواج دوباره بعد از طلاق را در خانواده سلطنتی ممنوع كرده، مراسم عروسی این دو در كلیسای اسكاتلند انجام شد.

آنه اولین فرد از خانواده سلطنتی انگلیس از زمان هنری هشتم تاكنون است كه بعد از طلاق دوباره ازدواج كرد.




 

 

** ازدواج شرم آور چالز و دایانا (1990)


ازدواج «چالز» با «دایانا اسپنسر» از مواردی است که خاندان سلطنتی همواره  به آن افتخار می‌کند؛ چرا که دایانا به شخصیتی بسیار محبوب در میان مردم بدل شده بود، اما حقایق سیاهی پشت این ازدواج شرم آور قرار دارد که نشان می‌دهد خاندان سلطنتی باید همواره شرم‌سار آن باشد نه اینکه به آن افتخار کند.

چالز از عناصر دربار در سال 1984 متولد شد. او در جوانی با زني به نام «كامیلیا پارکر» آشنا شد اما رابطه آنها به ازدواج نیانجامید. چالز در سال 1981 با دایانا اسپنسر آشنا شد و آنها در همان سال ازدواج کردند.

دایانا به سرعت به محبوب‌ترین فرد خانواده سلطنتی در بین مردم تبدیل شد اما پس از گذشت چند سال رابطه‌اش با چارلز به سردی گرائید.

دایانا به شدت به کامیلیا و چالز مشکوک بود و آنها را متهم به داشتن رابطه غیر مشروع می‌کرد. ناراحتی‌های وی بی‌پاسخ ماند تا اینکه در سال 1989 رسانه‌های این کشور مکالمه‌ای تلفنی بین چارلز و کامیلیا را منتشر کردند، که نشان دهنده صحت کلام دایانا و واقعی بودن شایعات پیرامون رابطه نامشروع چالز با کامیلیا بود.

 

فشار روحی زندگی درباری و ازدواج دایانا باعث بروز بیماری روحی خطرناکی به نام "بولیمیا نروسا" در وي شد که آشفتگی و بی نظمی در غذا خوردن را به وجود مي‌آورد؛ دایانا اغلب از دوران زندگی درباری خود با عنوان "روزگار سیاه" یاد می کرد.

 

این دو از سال ۱۹۹۲ جدای از هم زندگی کردند اما سرپرستی فرزندانشان را بصورت مشترک برعهده داشتند. در همین حال چارلز نیز مجددا رابطه نامشروعش‌اش را با کامیليا آغاز کرد.

 

سرانجام دایانا و چارلز در 28اوت ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه، رسما از هم طلاق گرفتند تا شاید دربار بتواند پایانی بر رسوایی‌های بجای مانده از این ازدواج بگذارد. اما اگر رسوایی رابطه چارلز کم بود، دایانا نیز در مصاحبه ای با BBC در سال 1995 اعتراف کرد که به دلیل سردی روابطش با چالز 5 سال با مربی اسب‌سواری‌اش رابطه غیر مشروع داشته و این موضوع ازدواج آنها را به شرم‌آورترین حادثه تاریخ سلطنتی انگليس تبدیل کرد. 

 

دایانا در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، در یک تصادف رانندگی در پاریس درگذشت. وی در سفري به همراه معشوقه‌اش به پاريس برای فرار از دست عکاسان از درب پشتی هتل خارج شد؛ آن‌ها در یک بنز لیموزین در تونلی در پاریس در حرکت بودند که ماشینشان به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل الما برخورد کرد و راننده و مردی که همراه دایانا بود به سرعت جان باختند.

 

بعد از تصادف به نظر نمی‌آمد دایانا صدمه‌ای جدی دیده باشد، اما بعدها گفته شد وی یک بار در آمبولانس دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان هم بر اثر خونریزی ریوی و مغزی درگذشته است. تنها کسی که در این میان جان سالم به در برد محافظ شخصی دایانا بود.

 

این موضوع جنجال‌های فراوانی را به همراه داشت و عده بسیاری، خاندان سلطنتی را در حادثه مرگ او مقصر می‌دانستند، اما این موضوع تحت تدابیر شدید امنیتی سانسور شد و دیگر کسی جرات آن را پیدا نکرد که این موضوع را پیگیری کند.

                   

"چارلز در سال 2005 با کامیلیا ازدواج کرد "       

                                                          

 

 

**ادامه سريال رسوايي‌هاي خاندان سلطنتي اين بار در رسانه‌ها

علي‌رغم تدابير شديد خاندان سلطنتي براي ممانعت از انتشار اخبار رسوايي‌هاي پياپي اين خانواده در رسانه‌های دنیا، اخيرا اسنادي كه افشاكننده رذیلت‌های اخلاقی اين خاندان است در رسانه‌هاي غربي منتشر شد.


 

**هری یک نازی است؟

هری پسر كوچكتر چارلز و دایانا و نوه پیرزن انگلیس که هنوز بار سنگین ازدواج ننگین پدر و مادر،‌ به همراه شایعاتي پیرامون قتل مادرش دایانا به دستور پدر را به دوش می‌کشد، یكی از بزرگترین رسوایی‌ها را برای دربار، در طول ساليان گذشته به بار آورد.


هری در سال 2005 در جشن تولد دوستش نه‌تنها حاضرین، بلكه جامعه و سیاستمداران انگلیسی را هم شوكه كرد، زیرا وی در این مراسم با لباس نازی وارد شد. عكس وی با این لباس در روزنامه سان با عنوان "هری نازی" به سرعت در دیگر رسانه‌ها منتشر شد. وی پس از انتشار عکس‌ها اعلام کرد این موضوع حقیقت ندارد و رسانه‌ها نباید تا این حد آن را بزرگ کنند، چرا که این تنها یکدست لباس بوده که او برای "مهمانی لباس" دوستش مناسب دیده است.

با این حال هیچکس گفته‌های هری را باور نکرد و این موضوع به حادثه شرم‌آور دیگری در دربار سلطنتی تبدیل شد.

                        

 

** هري و رسوايي عکس‌هاي برهنه(2012)

هنوز اذهان عمومي از حركت دور از انتظار هري رهایی نیافته بود که وي خاندان پیرزن انگلیس را با چالشی دوباره مواجه کرد. او بار دیگر مهری از بی بند و باری و فساد اخلاقی را در پرونده خاندن سلطنتی کوبید.


"عکس‌های انتشار یافته در وب‌سایت آمریکایی"

ماجرا از این قرار بود که این جوان بی قید و بند برای گذراندن تعطیلات خود به مرکز جهانی فساد در آمریکا، يعني لاس‌وگاس سفر کرده بود. اما همه چیز بر وفق مراد او پیش نرفت و یک وب‌سایت آمریکایی چند عکس برهنه از هری و دوستش، در هتلی در حال بازی بیلیارد پخش کرد. وضع شرم آور هری در عکس‌ها رسوایی بزرگ دیگری برای خانواده منحوس دربار انگلیس رقم زد که به هیج عنوان توجیه پذیر نبود.

در پي انتشار عكس‌هاي هری تعداد زیادی از رسانه‌های دنیا این عکس‌ها را منتشر كردند، اما در ميان تعجب همگان هیچ روزنامه انگلیسی آن‌ها را منتشر نکرد. دربار سلطنتی هرگونه استفاده مجدد از این عکس‌ها را ممنوع اعلام کرد و به نوعی این خبر سانسور و پخش کردنش جرم اعلام شد.


 

 

 

 

** انتشار تصاویر برهنه كيت؛ عروس ملكه (2012)

هنوز مدت زیادی از ازدواج سلطنتی کیت میدلتون و ویلیام که هزینه‌های سرسام آورش در خلال بحران شدید اقتصادی اروپا اعتراض فراوانی را به همراه داشت، نگذشته است که این زوج رسوایی رسانه‌ای دیگری را به پرونده سیاه خاندان سلطنتی اضافه کردند.

یک روزنامه فرانسوی عکس‌هایی نیمه عریان از همسر ویلیام به چاپ رساند که خشم خاندان سلطنتی را به شدت برانگیخت.

تصاویر پخش شده از این زوج در حین اقامت آنها در ويلاي ییلاقی یکی از اقوام ملکه در جنوب فرانسه در سال2006 موجي از خشم را در ميان مردم انگليس بر انگيخت. این در شرایطی است که کیت و ویلیام 5 سال بعد يعني در سال 2011 با هم ازدواج كردند؛ داشتن ارتباط‌هاي نامشروع که با اطلاع ملکه نيز بوده است نشان دهنده این است که فساد اخلاقی در این خاندان آنچنان ریشه دوانده که هر بار از یک جا سر باز می‌کند و آبروی آنها را برده و حقیقت سیاهی که سعی در پنهان کردنش دارند را به دنیا اثبات می‌کند.

 

 

 

 


 

 

مواردي عنوان شده تنها بخشي از فساد در دربار انگليس بود و فقط آنهايي را در بر مي‌گرفت که از دست خاندان سلطنتي در رفته و رسانه‌اي شده‌اند.

شايد بسيار باشند مواردي از فساد اخلاقي در دربار، که خاندان ملکه با پول و قدرت سلطه گري خود جلوي انتشار آنها را گرفته است.

 

با توجه به اين تورق تاريخي و آنچه اين روزها خاندان سلطنتي را با چالش رسوايي جهاني روبه رو كرده است، مي‌توان نتيجه گرفت آن اصالت خانوادگي كه ملكه انگليس آرزو دارد بتواند به خاندانش نسبت دهد، در دوئل با رسوايي اخلاقي و فساد در خانواده‌هاي دربار، باخته است و احياي آن حيثيت و اصالت مورد ادعا، ناممكن به نظر مي‌رسد.


نظرات شما عزیزان:

ارزو
ساعت21:17---7 بهمن 1391
سایت جالبی بود};-

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 1978
بازدید کل : 149763
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1